handelsbetingelser
×

RØDVIN HVIDVIN ROSÉ CHAMPAGNE DESSERTVIN

BETALING
WinePlanet / Acorn Bizlab ApS modtager betaling med Dankort, VISA-Dankort, VISA, VISA Electron og Mastercard. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

Når der betales med et internationalt betalingskort, som fx Visa og Mastercard, sker der automatisk en reservation af beløbet på købers betalingskort, indtil beløbet trækkes (Når varen afsendes), eller reservationen ophæves. Der sker dog ikke en reservation hvis der betales med Dankort. Vi henviser til forbrugerens egen aftale med kortudsteder ved spørgsmål til reservationen.

WinePlanet / Acorn Bizlab ApS bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

LEVERING
WinePlanet / Acorn Bizlab ApS leverer normalt efter 1-2 hverdage; Dog har vi i enkelte tilfælde vinen opbevaret på eksternt lager, hvor der kan gå op til 5 hverdage før varen kan afsendes. Vi afsender bestillinger på 1-12 flasker med GLS, DAO eller Bring til nærmeste pakkeshop. Der kan mod yderligere betaling leveres til privat/ firma-adresse med GLS. Større ordrer på mere end 12 flasker afsendes typisk med Fragtmand ifølge særskilt aftale. 

REKLAMATIONSRET
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Reklamationsretten er begrænset til varens naturlige holdbarhed, og forudsætter at varen er opbevaret og behandlet korrekt. Flasker med “prop” og dårlig smag eller duft må forventes i et vist omfang (op til 10%). Overstiger andelen af “dårlig vin” ved et bestemt mærke købt på samme ordre, accepteres dette som en reklamation, og WinePlanet vil i sådanne tilfælde foretage ombytning (forbeholdt tilgængelighed af mærke og årgang) eller yde særskilt kompensation.

Reklamationsretten vedrørende vine med “prop” eller dårlig smag, skal gøres gældende snarest muligt, og vinene skal uden ugrundet forsinkelse returneres til WinePlanet, såfremt ombytning ønskes. 
Det præciseres at kundens reklamationsret i alle tilfælde bortfalder to år efter leveringen.

I tilfælde af, at en eller flere flasker er blevet beskadiget ved leveringen, skal dette anmeldes straks ved modtagelse overfor fragtmand / udleveringssted. 
Kunden har pligt til umiddelbart efter levering at kontrollere, at leverancen er korrekt ift. antal og etiket. Såfremt kunden mener, at dette ikke er tilfældet, skal kunden straks give skriftlig meddelelse til WinePlanet.

WinePlanet / Acorn Bizlab ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering
Rettes henvendelse til : kontakt@wineplanet.dk

og reklamationer sendes til:

WinePlanet c/o Acorn Bizlab ApS
Hørkær 8A
2730 Herlev

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@wineplanet.dk I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art.

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- Flasker der ikke længere er uåbnede eller kurante
- Forseglingen er brudt eller etiket og lignende er blevet ødelagt (Forsegling omfatter også særlig emballage, der beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet)
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
- Gavekort (både fysiske og digitale gavekort)

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: kontakt@wineplanet.dk